zondag 21 februari 2016

Dag Plons gekke kikker!

Op de boerderij lopen opgewekt en blij
negen gele kuikens netjes op een rij
De hond ligt in zijn hok
De haan zit op zijn stok
De kat heeft nieuwe poezen
En ligt heer-lijk te soezen
*Kwak*
Dag Plons gekke kikker
Vertel ons eens heel gauw
Wat er vandaag gebeurde
We wachten nu op jou *kwak*

Dit liedje zit nu al dagen in mijn hoofd. 
De oorzaak is een knuffeldoekje voor mijn pasgeboren neefje.
Ik haakte voor hem al eerder slofjes en een mutsje maar vandaag was het kraamfeest en wilde graag nog een aardigheidje geven.

Met het patroontje op Renate's blog, haakte ik dit schattige kikkertje.
Gaandeweg vond ik het steeds meer Plons, en zo kwam het liedje in mijn hoofd.

Hopelijk heeft de kleine man een hoop knuffelplezier aan zijn knuffeldoekje


Liefs Karin xx

7 opmerkingen:

  1. Knap gedaan. Ik doe het je niet na. Maar vroeger haakte ik wel, maar zoiets heb ik ook nog nooit gedaan. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n schatje is het geworden :-) Prachtig gemaakt, Karin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi...bedenk me nu ineens; kikkertjes..past natuurlijk wel helemaal in jouw straatje :D hihi

      Verwijderen
    2. Hihi ja, maar ik was eigenlijk geen fan van Plons, vond 'm een beetje irritant eerder... ;-)

      Verwijderen
    3. Hahahahaha ... Beetje eigenzinnig was hij wel he?

      Verwijderen
  3. ja dankjewel hoor, nu zit ik er ook mee in m'n kop :P een heel leuk kikkertje heb je gemaakt Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very Cute, Karin.
    Enjoy having fun with your new little nephew.
    hugs
    sharon :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Ik vind het erg leuk om deze te krijgen en te lezen!

Liefs karin